Press Kit

Press Kit – pakiet prasowy
Typowy „pakiet” informacyjny składa się z tekstu zapisanego w formacie MS Word i/lub pliku .pdf oraz plików graficznych, materiałów ilustrujących treść notatki.

Co to jest Press Kit?
Press Kit znany również jako zestaw dla mediów, może to być strona internetowa zawierająca materiały (teksty, zdjęcia, materiały graficzne) dla dziennikarzy i redaktorów. Press kit ma za zadanie szybkie wprowadzenie w zagadnienie projektu, brandu, produktu, wydażenia, ma udostępnić dziennikarzom materiały, które mogą wykorzystać w publikacji online, w publikacji drukowanej lub radiowo-telewizyjnej w zależności od profilu naszej działalności.
Press Kit nie jest jedynie przeznaczony dla dziennikarzy, ktokolwiek ma ochotę komunikować, promować nasz business, produkt, brand dostaje zestaw narzędzi ułatwiający takie zadanie.
Press kit nie gwarantuje publikacji w prasie czy innym środku komunikacji, ma natomiast zadanie ułatwić i przedstawić nasz projekt w profesjonalnym świetle, jest to komunikowanie „kochamy i myślimy o was poważnie : )”

Czym wyróżnia się dobry Press kit?
Co powinno znaleść się w dobrym zestawie dla prasy zależy od profilu waszego businessu. Jest kilka podstawowych elementów oraz inne które dobrze mieć w zestawie prasowym.

Elementy podstawowe

Twoja historia: Podziel się swoja historią, jak wystartowałeś ze swoim businessem i coś o sobie, dlaczego robisz to co robisz.
Kilka faktów o firme, projekcie. Jak długo jesteś w biznesie, od kiedy? Jak dużą masz sprzedaż? Gdzie prowadzisz biznes? Gdzie produkowany jest produkt? Ile zatrudniasz osób? Jaki masz wpływ na społeczność lokalna i globalną?
Materiały graficzne: materiały wysokiej rozdzielczości do druku jak i przystosowane do publikacji online, materiał fotograficzny, materiały graficzne loga.
Ważne aby materiały były przygotowane w sposób umożliwiąjący publikacje w różnych mediach, transparentne tło, logotypy w wektorach. NIe zaszkodzi plik z instrukcją zastosowania znaku, typografii, pole ochronne, siatka i inne ważne elementy przy korzystaniu z dostępnych materiałów.
Ludzie w twoim zespole: Jeśli w Twoim zespole jest jeszcze ktoś poza Tobą, podziel się tą informacją i rolą innych osób w Twoim projekcie.
Przykłady wcześniejszych publikacji: jeśli posiadasz materiały z wcześniejszych publikacji prasowych, blogowych czy innych zamieść je rownież w opisie.

Elementy dodatkowe

Załóż dodatkowy adres e-mail specjalnie do kontaktu z mediami np. press@twojprojekt.pl
Nagrody / Wyróżnienia: Podziel się wszelkimi informacjami na temat nagród i wyróżnień, które otrzymała firma.

Press Kit przykłady:
Jeśli potrzebujesz inspiracji lub potrzebujesz lepszego wyobrażenia o tym, jak takie strony Press kit wyglądają i co zawierają, sprawdzić niektóre z tych linków poniżej.

Centrum prasowe Mozilli
Payleven – płatności kartą
Centrum Nauki Kopernik
FiftyThree
Adidas News
Grupa LPP
Misfit – Fitness & Sleep Monitor

Artykuły na temat Press Kit:
Pressbook (presskit) – rozwój pakietu materiałów prasowych na przestrzeni lat
Presskit filmowy – najczęściej popełniane błędy w przygotowaniu materiałów graficznych
http://fashionprtalks.pl/co-powinien-zawierac-press-pack